dilluns, 18 d’agost del 2008

JJOO


Jocs Olímpics.


Van començar fa dies, però encara no n'havia dit res.



Com tots els esdeveniments actuals, encara que ho neguin, hi ha una forta politització.


En aquest cas però, es diu que hi participen els països i no les nacions: podem veure a Gran Bretanya, que absorveix els esportistes de nacionalitat escocesa, anglesa, galesa, etc.


D'altra banda però, a Espanya es veu com si fos una eurocopa o un mundial, on hi juguen nacions, doncs per a Espanya no és un joc de països, sinó un joc de nacions.


La ignorància dels espanyols és tal que anomenen "nacionalitat britànica" i nacionalitat espanyola a tots aquells individus que són d'aquell país.




Siguem clars i sincers:


Que quedi dit d'avantmà que no sóc ni espanyol ni antiespanyol.


M'importa un 'pepino' el que faci Espanya o el que deixi de fer.


No m'hi identifico, i per tant, si guanya una medalla no em suscita res de diferent que si França, EEUU o Alemanya en guanyés una.



Hi ha gent als PPCC que els agrada o volen que guanyin els jugadors espanyols.


Jo, al voler respecte, els respecto.


També em són indiferent.



Que cadascú defensi i simpatitzi amb qui vulgui, sempre i quan no s'imposi a simpatitzar als altres.



Hi ha gent que quan dius que no recolzes i que no vols que guanyi la selecció espanyola, et mira com si fossis de Mart...


Doncs no, senyors, m'és igual el que faci Espanya i els espanyols.



L'altre tema a comentar és el que hi ha gent que diu: "Sí sí, però molts jugadors de la selecció espanyola són catalans".



Aquests mateixos (catalans) cauen a la pròpia trampa espanyola.



Els equips espanyols no són estatals, sinó que són nacionals. Ja se'n preocupen de posar allà on sigui la seva Ñ per identificar als jugadors amb la seva llengua materna (el castellà=espanyols).


I tornem amb el de sempre.


És cert que hi ha catalans que també se senten espanyols, i per tant, estan en el seu dret de sentir-s'hi i d'identificar-s'hi amb la selecció espanyola.


Però també és cert, i és el que sempre s'ha volgut emmascarar, i el que es vol tapar (perquè no ens volen com són), que hi ha ciutadans CATALANS que no tenen ni comparteixen cap característica nacional amb els espanyols, i que per tant, no és que no s'hi vulguin sentir, sinó és que no s'hi poden identificar.


A un gat no pots dir que se senti gos, perquè no ho és.


Dit això, s'ha de respectar (i no es fa) als catalans que no són espanyols.


I s'ha de respectar des del nivell de carrer, i des del nivell oficial.


I respectar a nivell oficial significa que, si fossim coherents, s'oficialitzaria els equips esportius de la nació catalana (QUE EXISTEIX!).


No som una peculiaritat de la diversitat regional d'Espanya.


Si tenir una llengua diferent és només una peculiaritat d'espanyols... llavors, com és que no ens entenen, cadascú parlant en la seva llengua materna, entre 2 suposats espanyols?



Tornant al tema del basket, als jugadors catalans no se'ls permet més opció que jugar amb la selecció espanyola.


Potser sí que seran dels catalans espanyols, i s'hi identificaran, però també n'hi ha que no ho són, i no poden jugar a la selecciò de la nació a la qual pertanyen.


I això mateix també aplicat als espectadors.



Tornant al tema, hi ha gent que diu que 'a Espanya hi juguen jugadors catalans'.


Aquesta frase els delata.


Perquè els jugadors catalans i juguen sota la condició d'ESPANYOLS, de nacionalitat espanyola, i peculiaritat de regionalitat catalana, com si fossin al mateix nivell dels extremenys, andalusos o madrilenys. D'això a TV3 ja se n'encarreguen de transmetre-ho de forma que sembli el més normal del món, que els catalans no som una nació equiparable a la espanyola o a la francesa dins d'Europa i del món, sinó que som una peculiaritat regional espanyola dins d'Espanya equiparable a aragó, extremadura o andalusia i murica.



Així doncs, jo no puc defensar una selecció nacional d'una nació que no és la meva, i que a sobre aborbeix jugadors d'altres nacions súbdites de la espanyola, i que des de la primera línia política no mostren cap mena d'intenció de voler canviar les coses (sobretot a ERC).


I no és que vulgui polititzar, sinó que ja està polititzat, i amb molta mala coherència i injustícia.



Així doncs, a la gent que diuen que apoien a la seleccióN Ñacional EspaÑola perquè hi ha jugadors catalans, els dic que a aquesta seleccióN, hi juguen en condició d'espanyols, i no com a jugadors de nacionalitat catalana, i per tant, aquests jugadors no em representen ni fan que m'hi senti identificat.


Així doncs, per tant, davant d'EEUU-Spain, és normal que vulgui que guanyi EEUU, doncs apart de que no vull que guanyi Spain (ni que guanyi ni que deixi de guanyar,m'és indiferent), sí que m'agradaria que guanyés USA (tot i sabent que coincideixo amb Bush...), ja que a més a més, esportivament són més forts (els 'negres' són més atlètics, biològicament parlant), i més bons, i fan bon basket i bon espectacle.


Així doncs, força leBron James, força USA.


Em va encantar la pallisa de 72-119 SPAIN-USA!! Gran partidàs.




Bé, en resum, que no sóc espanyol i m'han de respectar com sóc, de la mateixa manera que respecto als altres la seva decisió.


No miro malament als que defensen a Espanya. Estan en el seu dret de fer-ho, però que no s'extranyin si jo no els animo, ja que tot i ser del mateix país, no són de la meva nació.


No m'atrauen, no em tiren, no em desperten cap mena d'il·lusió.


Cada cop que veig la Ñ a la samarreta recordo que tots els que hi juguin, són i representen a la nació espanyola.


Una nació espanyola que vol estar sola a Espanya, que no hi està (de moment), que sí que hi està oficialment, i que fa tot el que pot per estar-hi permanentment, sense cap altre nacionalitat dins del territori estatal que la pugui destorbar.


Aquesta selecció espaÑola que tant animeu/animen, és la responsable que no es respecti a la selecció catalana.